zaterdag, november 10, 2007

Miss Marty's Hair Academy

Omdat Bart het volledig met mij eens was omtrent mijn nieuwe kapsel, zijn we er vandaag dan maar op uit getrokken op zoek naar een nieuwe kapper. Langs heel wat omwegen zijn we terecht gekomen bij 'Miss Marty's Hair Academy', hier bij ons om de hoek. Het was zowat de enige kapper in de buurt die open was en waar ik zonder afspraak direkt binnen kon, anders zou ik (zoals altijd al) het salon zo snel mogelijk voorbij lopen omwille van alle lelijke pruiken in de etalage. En dan had ik het woord 'Academy' nog niet opgemerkt...

Jaja, dit is een school voor kappers, leerde ik toen ik op voorhand moest betalen (zeer gevaarlijk....) en slechts 8 dollar moest neerleggen. Bon, veel erger kon het niet worden dus ik heb me er maar aan gewaagd.

De beurt voor 8 dollar begon meteen met een wasbeurt, iets wat in de US zeer ongewoonlijk is. Toen ik mijn piepjonge kapster vroeg waarom zei ze (in 't Engels maar heb het zo wat vertaald): 'Er komen hier zoveel daklozen en ander gespuis uit 6th Street dat we de wasbeurt maar verplicht gemaakt hebben'. De reden kon mij niet veel schelen, ik vond het al een goed begin van de ervaring!

En ik moet zeggen: de hele ervaring was positief. Een goede jonge kapster die gemotiveerd was (en dus niet haar eigen highlights ligt te doen ondertussen). Ze had ook wat nieuwe technieken om layers te maken, en van de fifties carre af te geraken. Ik durf eindelijk terug over 't straat en dat voor slechts 8 dollar! Ik denk dat ik mijn kapsalon gevonden heb :-)


Naast het salon was de verkoopszaal voor de SOMA GRAND appartementen. Met mijn nieuwe kapsel durf ik alles, dus ook daar binnenstappen en doen alsof we een appartementje willen kopen. We hebben zelfs een rondleiding versierd. Een primeur want het gebouw (een wolkenkrabber bij ons om de hoek) is nog maar een week toegankelijk. Ik moet zeggen: het uitzicht vanuit de appartementen is echt super. En de appartementjes zelf zijn, voor een junior met den (lees: 1 slaapamer en een mini-bureauke) zeer ruim en mooi. Wel beetje duur....
Op de foto hieronder zie je het gebouw. Let ook op het kunstwerk rechts onderaan: 1% van de kostprijs van elke wolkenkrabber gaat hier verplicht naar kunst (als je ziet wat dat is per appartement, dan koop ik mij liever een mooi schilderij voor binnen dan voor dit glazen gedrocht vanbuiten....)

Geen opmerkingen: