zaterdag, juni 09, 2007

Pinnacles

Dit weekend is het stralend weer in San Francisco. Abnormaal zonnig. Maar vorig weekend was het zoals gewoonlijk heel foggy, dus hadden we besloten om het zonnetje op te zoeken. Toevallig kreeg ik ook een mail van enterprise dat we een auto konden huren aan bijna halve prijs. Geen reden dus om thuis te blijven. Pinnacles National Monument is een zeer mooi en niet al te druk bezocht natuurpark (zeker niet in het weekend na Memorial Day Weekend) op een drietal uur rijden van San Francisco. Zaterdag hebben we naar goede gewoonte niet veel meer gedaan dan onze tent opgezet, de frigobox uitgehaald en geapperitiefd en ge-BBQ-ed. Omdat we in pseudo gezonde mode zijn was het deze keer een vis BBQ... mmmm...

Zondag besloten we om dan toch maar om eens aan het zwembad te gaan liggen (jaja, deze camping had een zwembad!). En waar een camping is met een zwembad vind je natuurlijk onze Noorderburen ;-) Enkele weken geleden heeft de Belgische club Pinnacles aangedaan, deze keer was het blijkbaar de beurt aan de Nederlandse. Bizarre ervaring: op weekenduitstap zijn in California en tussen de Nederlanders zitten ;-)

Zondag middag hebben we dan een heel mooie hike gedaan in het natuurpark zelf. Het was superheet en niet veel schaduw en dus was het eerste stuk (dat constant klimmen was) vermoeiend. Maar het was zeker de moeite! Boven op de toppen van de Pinnacles ging de wandeltocht voort langs trapjes en diepe afgronden.

Uitgeput na 3.5u hiken met niet al te veel water (foei!), vertrokken we terug richting foggy San Francisco. Maar onderweg eerst nog even stoppen in de plaatselijke Mexicaan voor een gecombineerde lunch-dinner.

Zoals je kan zien kwamen we juist aan vlak voor de wolken San Francisco over de oostelijke heuvels binnenrolden (een indrukwekkend fenomeen).

Vandaag gaan we naar Berkeley om verder metingen te doen voor een project waar Sofie en ik samen aan werken (meer daarover later). Vanavond hebben we afgesproken in Berkeley met enkele collega's van Sofie die hier op werkbezoek komen voor enkele maanden.