donderdag, januari 31, 2008

Toronado

Vanavond hebben we eindelijk Toronado bezocht: het bekendste bier cafe in San Francisco. Volgens Yelp zou je er heel vies bekeken worden als je een Corona of een Bud Light zou bestellen. Als Belg kan je daar natuurlijk niet veel mis doen, dacht ik, dus ik bestel een "gulden draak". Maar de barman bekijkt mij raar en na een paar keer herhalen vertaal ik het naar "golden dragon", waarop ie zegt dat ze dat niet hebben. Dan ga ik over naar een "Grimbergen", waarop ik een "he?" krijg. De barman wordt ambetant, snauwt me af en wijst naar de menu die tegen de muur hangt. De hele cult die rond Toronado hangt is duidelijk door Amerikanen opgetrokken. Geef mij dan toch nog maar altijd "The Trappist" in Oakland.

Voor zij die "in the know" zijn heeft Toronado, of liever zijn buur, nog wel meer te bieden. Naast Toronado is immers "Rosamunde Sausage Grill". Je kan hier een 20-tal verschillende broodjes met worst bestellen (bvb "duck sausage", "beer sausage", etc.), natuurlijk met sauerkraut en mosterd, die je dan kan meenemen naar Toronado om bij je bier op te drinken. De combinatie bier (Duvel voor ons) en sausage was heel geslaagd en voor herhaling vatbaar.

Reden van deze uitstap? Binnen 2 weken gaan we naar South Lake Tahoe op ski trip (3 dagen), samen met Martin, Sue, Brano, Jana en Aleric. Vanavond hebben we besproken hoe we dat weekend juist gaan aanpakken. Veel is er niet beslist, behalve dat we zeker een cheese fondue moeten doen. En Martin heeft ineens het geheim van de echte Zwitserse cheese fondue verklapt ;-) Rarara...

Geen opmerkingen: