dinsdag, november 28, 2006

Boeken

Een van de weinige voordelen van een lange commute is dat je een pak meer boeken leest dan normaal. Ik zit tegenwoordig aan ongeveer een boek per week, terwijl dat in Belgie misschien een boek per 3 maanden was.

Ik plan dan ook een lijstje bij te houden van de boeken die ik gelezen heb in volgorde van aflopende voorkeur. Als je nog tips voor goede boeken hebt, laat maar een comment achter. Als je de boeken die ik hier vermeld graag zelf zou willen lezen, moet je maar iets laten weten, ze staan hier toch maar in de kast.

1. Hey Nostradamus!, Douglas Coupland
2. Het Derde Huwelijk, Tom Lanoye
3. Extremely Loud & Incredibly Close, Jonathan Safran Foer
4. Microserfs, Douglas Coupland

Door het boek op nummer 1 heb ik vandaag mijn trein gemist. Vergeten af te stappen.
Het laatste boek is een aanrader voor zij die willen weten hoe het leven in Silicon Valley eraan toegaat. Nog steeds heel erg actueel. Coupland heeft dan ook een "nieuwe" versie van dit boek geschreven, genaamd JPod. Maar voor de moment ga ik toch wat andere auteurs sampelen.

Vanaf morgen wordt het The Shadow of the Wind van Carlos Ruiz Zafon.

Bart

2 opmerkingen:

saskia zei

Jpod is een absurd boek. En ik heb geen idee hoe de vertaling is van shadow of the wind, ik heb het in het spaans liggen en het is fantastisch geschreven. Ik heb het nog niet helemaal gelezen, omdat 3 jaar spaans voldoende zijn om het boek te lezen, maar je moet je zo hard concentreren.

Annelica zei

Ik vind ook 'All families are psychotic' van Coupland supergoed! Eigenlijk straf dat ik microserfs (of zoiets) nog niet gelezen heb terwijl we er eigenlijk tussen woonden in Redmond!