zaterdag, maart 29, 2008

What would Eddy do?

Ik heb mijn koersfiets nu een kleine maand en ik probeer dan ook elk vrij weekend een fietstochtje te doen hier in de omgeving. Vandaag heb ik mij gewaagd aan een 87 km lange tocht over de golden gate brug naar sausalito en dan via muir woods naar stinson beach om dan via de panoramic highway en mill valley terug door sausalito te passeren. De tocht was niet veel langer dan mijn eerste fietstocht (82 km), maar ik ben wel dubbel zo diep moeten gaan. Ik had de eindeloze (allee, zo voelden die toch aan) klimmen en de straffe pacific wind wat onderschat.



View Larger Map

Op een van de zwaarste klimmen kwam ik van die wegopschriften tegen die fans wel eens bij een wielerwedstrijd de nacht ervoor durven aanbrengen. Maar deze was heel grappig, het las: "What would Eddy do?" Voor de niet wielerkenners, hier wordt dus naar Eddy Merckx gerefereerd. Een beetje verder stond er dan "Go faster!". Wreed grappig. Daar moest ik zeker een foto van hebben. Ik dus rechtsomkeer en terug die klim gedaan en met mijn gsm een foto genomen. De tweede foto (die met "Go faster!") is niet gelukt. Een beetje verder stond dan nog: "Why are you going so slow?" Al deze opschriften stonden op de Highway 1 tussen muir woods en stinson beach.


Voor zij die statistieken willen. Ik ben in totaal 4 uur 30 minuten weggeweest, daarvan heb ik er 3 uur 50 op mijn fiets gezeten. Gedurende de hele periode was mijn hartslag gemiddeld 136. Mijn gemiddelde snelheid was 22 km/u. Ik ben een eerste keer gestorven na 40km, een tweede keer na 50km en dan ben ik zowat continu gestorven tot in mill valley. Ik ga nog veel moeten trainen voor ik de klassiekers ga aankunnen eens we terug in Belgie wonen.

3 opmerkingen:

Katrien zei

Een serieuze fietstocht zo te zien! Die heuvels in Sausalito en nabij Muir Woods zijn inderdaad ook niet te onderschatten. Jouw nieuwe fiets valt dan blijkbaar heel goed mee, zo te horen.

Sofie & Bart zei

De fiets valt inderdaad goed mee. De conditie daar is nog werk aan. Maar we doen ons best!

Unknown zei

Goed gefietst kerel, dat zijn daar toch al behoorlijke knapen die hellingen.
136 gemiddelde hartslag, da's in uw zetel zitten zou Roel zeggen.
EƩnmaal in Belgiƫ heb je aan mij in ieder geval compagnie :)