dinsdag, december 18, 2007

The Great Fire?

Deze ochtend werden Sofie en ik gewekt door het typische helikopter- en sirene-geluid. Rond 7u was er brand ontstaan in een leegstaand gebouw op nog geen 100m van waar wij wonen (voor de kenners: in Mission tussen 7th en 8th). De brand is nog steeds niet onder controle en even is er zelfs sprake geweest dat het gebouw zou instorten. Maar daar is nu blijkbaar geen gevaar meer voor. Deze ochtend zouden de vlammen wel bijna tot aan het nieuwe SOMA Grand appartement overgeslagen zijn. Dat zou nogal wat anders geweest zijn. Ik ben daarnet gaan zien en heb met mijn fototoestel in de hand even ramptoerist gespeeld. Mission en Minna zijn afgesloten en er staan in elk van deze straten een 4-tal brandweerwagens. En alhoewel het regent vandaag, is het toch nodig precies om liters en liters water in het brandende gebouw te spuiten. Hopelijk slaat de brand niet over naar ons gebouw, want dan zouden we in 2007 toch nog moeten verhuizen...

Mission Street gezien vanaf het kruispunt met 8th.

Het gebouw zou eigendom zijn van een geheime Ierse organizatie (Knights of the Red Branch).

3 opmerkingen:

marijke zei

Wow, ik had het wel gelezen in de krant, maar ik had er helemaal niet aan gedacht dat dat vlakbij jullie was. Als jullie geevacueerd moeten worden, zijn jullie hier altijd welkom!

Unknown zei

Oh boy, da's toch wel een beetje scary!

Annelica zei

Brr, inderdaad wel scary. Die 'geheime Ierse organisatie' intrigeert me wel...