zaterdag, september 22, 2007

Puno naar Cuzco

De rit van Puno naar Cuzco zouden we overdag met een bus doen. Vooral omdat het landschap heel mooi is, maar ook omdat er onderweg een aantal sites zijn die zeker en vast de moeite zijn om te bezoeken. Voor mij was de busrit wel niet zo aangenaam: de nacht ervoor was ik ziek geworden en ben ik 3 keer naar het toilet moeten lopen om over te geven (die dag ben ik dan ook 5 kilo afgevallen, wat het enige positieve aan ziek zijn was). Ik heb dan ook de hele busrit niet veel anders gedaan dan wat dommelen, warm water drinken en bij elke stop naar het wc lopen. Aan het buffet 's middags heb ik ook niet veel gehad: veel meer dan wat rijst en een cola heb ik niet binnengekregen.

Maar al bij al was het wel de moeite. Dus voor wie ooit twijfelt om van Puno naar Cuzco de toeristenbus te pakken i.p.v. de gewone bus, de 4 keer duurdere prijs is het toch wel waard.

Hier is een foto die Sofie genomen heeft op het hoogste punt tussen Puno en Cuzco (La Raya, 4335m) waar we mij ook een echte alpaca trui hebben aangeschaft (die later nog goed van pas is gekomen).


Onderweg stop je naast aan de historische sites natuurlijk ook aan de typische toeristische plekjes, waar je 5 minuten de tijd krijgt om wat juwelen te kopen of foto's te trekken van lama's, alpaca's, en ook die lekkere lieve cavia's ;-)


Het hoogtepunt van deze trip was natuurlijk het bezoek aan Raqchi, overblijfselen van een indrukwekkende Inca tempel (ook wel tempel van de god Wiracocha genoemd). De muren die je ziet zijn zo ongeveer 14 meter hoog en gebouwd in twee verschillende delen. Indrukwekkend!

Geen opmerkingen: