vrijdag, augustus 08, 2008

Visit to Google

Vorige week ben ik samen met Martin op uitnodiging van Chris een bezoekje gaan brengen in de Google headquarters (het Googleplex in Mountain View). Martin en ik hebben daar een NDA ondertekend, dus eigenlijk mag ik er niks over zeggen, maar 2 dingen vond ik toch wel grappig en aangezien er op andere plaatsen op het internet al over geblogd of geschreven is, ga ik daar toch maar mooi naar refereren ;-)
  1. In de lobbies hangen tv-schermen omhoog die elke 2 seconden een random query tonen die ergens op een server van Google binnenkomt. Heel fascinerend om te zien wat er over de hele wereld gegoogled wordt. Lees er hier meer over.
  2. In het hoofdgebouw is een muur die vol hangt met foto's van een Google werknemer, telkens met een andere beroemde persoon. Die werknemer is helemaal niet zo speciaal, een gewone Google ingenieur, maar hij heeft er zijn hobby van gemaakt om met zoveel mogelijk bekende bezoekers op de foto te gaan. Kijk hier voor enkele van die foto's. En hier voor de rest. Hilarisch!
Voor de rest is Google een bedrijf als een ander. Misschien 1 puntje dat ze van mij op Stanford ook wel zouden mogen invoeren: heel de dag gratis eten en drinken van topkwaliteit (allemaal organisch natuurlijk). Martin, Chris en ik hebben er dan ook samen geluncht en het was inderdaad heeeeel lekker!

Geen opmerkingen: