Sofie is de gelukkige eigenaar van een iPhone. Voor zij die nog niet mee zijn dat is een ipod+browser+telefoon in een mooi door Apple gedesigned omhulsel. Je betaalt AT&T en Apple 50$ per maand en je kan zoveel surfen, e-mail lezen, filmpjes bekijken, etc. als je maar wilt. Of toch niet?
Een tweetal weken geleden gaf de iPhone het op. Je kon wel nog bellen en sms'en, maar surfen via Edge ging niet meer. Raar maar waar, surfen via wifi werkte nog wel. En nog bizarrer: surfen ging wel als je via een ip adres surft, maar niet als je via een dns naam surft. Dus blijkbaar was er iets mis met AT&T's dns servers. En nog straffer: alleen de iPhones die met een pre-paid GoPhone werken waren het slachtoffer (dus niet diegenen die met het 2-jarig contract opgezadeld zitten). Voor de goede verstaander: dat is een optie bij het activeren van de iPhone. Sofie haar iPhone is dus niet gehackt of geunlocked. AT&T vertikte het om toe te geven dat ze een probleem hadden. Op de relevante fora kon je echter lezen dat Sofie's iPhone niet een geisoleerd geval was. Zoals nog maar is gebleken is AT&T's customer support een van de slechtste op deze aardbol (ik persoonlijk ben nog geen slechtere tegengekomen). Een van de mensen die belde kreeg te horen dat ie geen contract met AT&T had en dat AT&T dus geen verplichtingen had t.o.v. hem. 50$ betalen per maand en AT&T zou zogezegd geen verplichtingen hebben? Dat zou toch wel heel straf zijn.
Sinds deze middag werkt Edge mooi terug en kan Sofie weer haar e-mail lezen on-the-go (en ik filmkes bekijken). Twee weken betaald voor unlimited data... of toch niet dus. Misschien moeten we maar is een miljoenen-dollar rechtzaak aanspannen tegen AT&T. Al die stress en frustraties die Sofie en ik de afgelopen weken hebben moeten doorstaan... ;-)
Een tweetal weken geleden gaf de iPhone het op. Je kon wel nog bellen en sms'en, maar surfen via Edge ging niet meer. Raar maar waar, surfen via wifi werkte nog wel. En nog bizarrer: surfen ging wel als je via een ip adres surft, maar niet als je via een dns naam surft. Dus blijkbaar was er iets mis met AT&T's dns servers. En nog straffer: alleen de iPhones die met een pre-paid GoPhone werken waren het slachtoffer (dus niet diegenen die met het 2-jarig contract opgezadeld zitten). Voor de goede verstaander: dat is een optie bij het activeren van de iPhone. Sofie haar iPhone is dus niet gehackt of geunlocked. AT&T vertikte het om toe te geven dat ze een probleem hadden. Op de relevante fora kon je echter lezen dat Sofie's iPhone niet een geisoleerd geval was. Zoals nog maar is gebleken is AT&T's customer support een van de slechtste op deze aardbol (ik persoonlijk ben nog geen slechtere tegengekomen). Een van de mensen die belde kreeg te horen dat ie geen contract met AT&T had en dat AT&T dus geen verplichtingen had t.o.v. hem. 50$ betalen per maand en AT&T zou zogezegd geen verplichtingen hebben? Dat zou toch wel heel straf zijn.
Sinds deze middag werkt Edge mooi terug en kan Sofie weer haar e-mail lezen on-the-go (en ik filmkes bekijken). Twee weken betaald voor unlimited data... of toch niet dus. Misschien moeten we maar is een miljoenen-dollar rechtzaak aanspannen tegen AT&T. Al die stress en frustraties die Sofie en ik de afgelopen weken hebben moeten doorstaan... ;-)
1 opmerking:
Het was dan toch niet jouw fout dat dat iPhone niet meer werkte? ;-)
Een reactie posten